رفتن به محتوای اصلی
تاریخ بروز رسانی: 1401-12-02

برپایی آلاچیق عشایری در ورودی شهر کلیبر توسط اداره امور عشایر شهرستان کلیبر جهت استقبال از مهمانان و گردشگران نوروزی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، همزمان با بهار طبیعت و آغاز سال نو اداره امور عشایر شهرستان کلیبر اقدام به برپایی آلاچیق عشایری در ورودی شهر کلیبر با هدف شناساندن فرهنگ و آداب عشایری نموده است.

دیدار نوروزی مدیرکل امور عشایر استان با همکاران

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایرآذربایجان شرقی، روز دوشنبه 5 فرودین ماه 1398، دکتر سید محمد حسن آل هاشم  مدیرکل امور عشایر استان با همکاران اداره کل  دیدار کرد.
در این دیدار مدیرکل امور عشایر استان با تبریک سال نو به همکاران، آرزوی سالی خوش همراه با سلامتی را برای همه خدمتگزاران عشایر در سراسر استان از خداوند متعال خواستار شد.

پیام تبریک نوروزی مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی

مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی در پیامی  فرا  رسیدن عید نوروز  را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، در متن پیام دکتر آل هاشم  آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون که نسیم عطرآگین بهاری در جای جای طبیعت با شکفتن شکوفه های سفید و سرخ ، روح و روانمان را نوازش می دهد ؛ به شکرانه رویت بهاری دیگر ، دست دعا برداشته و از خداوندمنان ؛ استجابت دعای حول حالنا الی احسن الحال را تمنا می نمائیم. 

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر طی اطلاعیه‌ای از هموطنان و مسافران نوروزی درخواست کرد برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود با سامانه 09629 تماس بگیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در این اطلاعیه اعلام کرد: هموطنان عزیز می‌توانند از طریق تماس با سامانه جامع اطلاع رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به شماره 09629 اطلاعات گردشگری مورد نیاز خود را دریافت نمایند. این سامانه با ارائه اطلاعات گردشگری و پاسخگوئی به شکایات به همراه خدمات امداد خودرو آماده خدمات رسانی به هموطنان عزیز در تمامی ساعات و روزهای نوروز98 و تمام طول سال می‌باشد. مسافران و گردشگران عزیز می‌توانند پیش از عزیمت به سفر، اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق شماره تلفن سراسری 09629 کسب نمایند.

عیادت دکتر آل هاشم از جانبازان دوران دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، بمناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا دکتر آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان به همراه مشاور امور ایثارگران در اداره کل ، از حاج حسین همتی و حاج یوسف شهابی که ازجانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس هستند دیدار بعمل آوردند.

جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، مهندس اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی سازمان که در محل اداره کل امور عشایری آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن اشاره به نقش اتحادیه های عشایری در پروسه توزیع نهاده ها بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی افزود: اتحادیه ها و تشکلهای عشایری نه تنها در توزیع نهاده های کشاورزی ایفای نقش می نمایند، بایستی در تامین و تکمیل نهاده ها نیز همکاری و هماهنگی های لازم را به عمل آورند.   

برای ولین بار در بین مدیران استانی مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی خادم افتخاری حرم مطهر امام رضا علیه السلام شد.

روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان دکتر سید محمد حسن آل هاشم مدیر کل امور عشایر استان به عنوان خادم افتخاری حرم مطهر ثامن الحجج امام رضا علیه السلام انتخاب شد.

عشایر اهر، هریس و ورزقان سالانه ۵ هزار و ۱۵۰ مترمربع «ورنی» می‌بافند

رئیس اداره امور عشایر اهر گفت: عشایر شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان در حوزه صنایع‌دستی سالانه ۵ هزار و ۱۵۰ مترمربع «ورنی» و ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع قالی و قالیچه می‌بافند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان،علیرضا حضوری در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر با اشاره به این‌که شهرستان اهر منطقه‌ای عشایرخیز و عشایرپذیر است اظهار داشت: در فصل کوچ عشایر شهرستان‌های پارس‌آباد استان اردبیل، کلیبر، خداآفرین، هریس، هوراند و ورزقان به شهرستان اهر کوچ می‌کنند و شهرستان اهر جمعیت عشایری بیش از 1885 خانوار با جمعیتی 7494 نفر دارد و در فصل ییلاقی این آمار دو برابر می‌شود.

معاون فرماندار شهرستان اهر: کاهش آمار جامعه عشایری یکی از تهدیدات اصلی امروز جامعه می باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، جلسه شورای عشایری شهرستان اهر به ریاست دکتر حسن زاده معاون فرماندار شهرستان اهر و با حضور بخشدار مرکزی و مسئولین ادارات این شهرستان برگزار گردید.

کسب مقام اول مسابقات شنا توسط یوسف کبیری

روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، یوسف کبیری از همکاران بسیجی اداره امور عشایر میانه در مسابقات شنا بین کارکنان ادارات و نیروهای مسلح شهرستان میانه در ماده 33 متر کرال سینه به مقام اول و در 33 متر قورباغه به مقام سومی دست یافت.