"" منشور حقوق شهر وندی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی ""
"بسمه تعالی"
مقام معظم رهبری : روحیه خدمتگزاری،خاکساری،تواضع در مقابل مردم و شناخت عظمت مردم را برای خودتان حفظ کنید،که این نعمت بزرگی است.
اصول حاکم بر منشور حقوق شهروندی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی
*اصل برابری *اصل عشایر مداری
*اصل احترام و اعتماد *اصل شفافیت
*اصل پاسخگویی *اصل عدم سوء استفاده از موقعیت شغلی
*اصل تعهد و وفاداری به سازمان *اصل به کارگیری مهارت و تخصص
"" مفاد منشور حقوق شهروندی کارمندان اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی ""
- در انجام فعالیتهای سازمانی نظم و انضباط را رعایت نموده و در محل کار خود حضور به موقع داشته باشیم.
- در انجام وظایف و مسئولیتها پشتکار و جدیت داشته و آنها را با دقت و صحت و به موقع انجام دهیم.
- سعی نمائیم تا دانش خود را در زمینه فعالیتهای سازمانی به روز نگه داشته و آن را با توانمندی و ابتکار خود در انجام فعالیتهای اداری و سازمانی به کار گیریم.
- برای ایده ها و افکار جدید ارزش قائل شده و در جهت جاری سازی آنها به شکل منطقی در دستگاه اجرایی متبوع و نظام اداری تلاش نمائیم.
- در جهت ارتقای بهره وری نظام اداری از طریق افزایش اثر بخشی و کارایی در حیطه فعالیت خود تلاش نمائیم.
- از امکانات ، تجهیزات و سرمایه های نظام اداری حفاظت نموده و در استفاده موثر و مطلوب از آنها کوشا باشیم.
- در انجام امور و وظایف محوله سازمانی روابط خویشاوندی ، قومی ، جنسی ، نژادی ، مذهبی و غیره تاثیری در تصمیمات و اقداماتمان نداشته باشد.
- روحیه انتقاد پذیری داشته و انتقادات سازنده دیگران را به عنوان فرصتی برای اصلاح و بهبود خود و فعالیتها قلمداد کنیم.
- همیشه و در همه حال رضایت خدای متعال را مد نظر قرارداده و بر آنچه که خداوند امر یا از آن نهی می کند توجه کامل داشته و او را ناظر بر اعمال و کردار خویش بدانیم.
نحوه رفتار و برخورد با اربابین رجوع و همکاران:
- عشایر ذی حقان برای نظام اداری تلقی می شوند ، تلاش می کنیم با ایجاد ارتباط مناسب و ارائه خدمت بهتر ، تصویری مثبت از اداره کل و نظام اداری در ذهن آنان ایجاد نمائیم.
- به عشایر به صورت عادلانه و در چارچوب قوانین و مقررات و ضوابط خدمت ارائه دهیم.
- خواسته های قانونی ارباب رجوع را در چارچوب وظایف خود با صحت ، دقت و سرعت و بدون تشریفات زائد اداری و تحمیل هزینه اضافی به وی ارائه دهیم.
- به ارباب رجوع احترام گذاشته و در استقبال و صحبت با آنان گشاده رو باشیم.
- به نظرات ، پیشنهادات و بازخوردهای عشایر و مراجعه کنندگان به عنوان منبعی گرانبها برای بهبود عملکرد نگاه کرده و با دید منطقی به آنها توجه نمائیم.
- به نظم و آراستگی شخصی و محل کار خود توجه کنیم.
- سعی کنیم فرهنگ تکریم ارباب رجوع ، پاسخگویی و گره گشایی از مشکلات عشایر و مراجعان به یک ارزش حاکم در نظام اداری تبدیل شود .
- روحیه کاری جمعی را در خود تقویت کرده و سعی نمائیم که این امر را در بین همکاران اشاعه دهیم.
- روحیه قدردانی از دیگران را در خود تقویت کرده و سعی نمائیم که این امر را در بین همکاران اشاعه دهیم.
10-دانش ، تجربه و توانمندیهای خود را با سعه صدر در اختیار همکاران قرار داده و در ارتقاء توانمندیهای آنان کوشا باشیم.
11-تا حد ممکن در حل مشکلات شغلی همکاران تلاش نمائیم و از تجسس در زندگی خصوصی آنان پرهیز نمائیم.