رفتن به محتوای اصلی
تاریخ بروز رسانی: 1401-12-02

حضور هنرمندان عکاس کشوری و استانی در مناطق عشایری شهرستان اهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، هر ساله با فرا رسیدن فصل تابستان و کوچ بهاره عشایر ارسباران طبق سالهای قبل عکاسان کشوری برای ثبت زیباییها و سختی های زندگی عشایری به مناطق عشایری اسباران سفر می کنند.

بازسازي، مرمت و بازگشايي ايل راه‌هاي عشايري شهرستان اهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، ايل راه‌ها محورهاي ارتباطي ميان ييلاق و قشلاق عشاير است. هر چند در بسياري از مناطق جاده‌هاي كوهستاني جاي ايل راه‌ها را گرفته ولي هنوز بسياري از عشاير با پاي پياده و تحمل روزها رنج و مشقت و البته لذت بردن از همه زيبايي‌هاي كوچ، اين سفر خاطره انگيز را انجام مي‌دهند.

شورای عشایری شهرستان کلیبر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان،همانند سنوات گذشته مراسم ییلاقی بنا به دعوت اداره امور عشایر شهرستان کلیبر در نقطه ییلاقی سیچانلو در اوبای آقای بلال نجف زاده یکی از عشایر زحمتکش ایل قره داغ برگزار شد.

پروروش کرم ابریشم توسط عشایر قشلاق تقی کندی شهرستان هوراند

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، آقای پاشاپاشایی در راستای ارتباط آموزشی و ترویجی در جهت تحقق رونق تولید با ابتکار و خلاقیت متناسب با استعداد منطقه و وجود درختان سرسبز توت اقدام به پرورش کرم ابریشم در قشلاق تقی کندی شهرستان هوراند نموده است. در این راستا آقای پاشایی تعداد 120000 تخم کرم ابریشم تهیه نموده و در طی 45 روز مدت زمان بهره‌وری حدود 48 کیلوگرم ابریشم برداشت می نماید.

مسیرگشایی و برف روبی راههای ییلاقی شهرستان میانه

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، همزمان با آغاز کوچ بهاره عشایر، مسیرگشایی و برف روبی راههای ییلاقی شهرستان میانه با هماهنگی فرمانداری ویژه شهرستان و همکاری راهداران اداره راهداری  و امور عشایر میانه انجام شد. امسال با توجه به بارندگیهای خوب در فصل زمستان و وجود پوشش برف در ارتفاعات، قسمتهایی از مسیر کوچ عشایر در نقاط برفگیر مسدود شده و کوچ عشایر شهرستان را با مشکل مواجه کرده بود که با بازگشایی نقاط مسدود شده تردد عشایر در مسیرهای ییلاقی برقرارشد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: آموزش، آگاهی رسانی و مشاركت دستگاههای مختلف و همچنين رعايت نكات ايمنی از سوی مردم راهكارهايی مناسب برای پيشگيری و كاهش آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان دکتر سید محمد حسن آل هاشم ضمن بيان اين مطلب افزود: عرصه های جنگلی و مرتعی در مناطق عشایری جزء سرمايه های ملی بوده و از ارزش بسيار بالائی برخوردار هستند كه آموزش و ارتقای آگاهی عمومی تأثير بسزائی در پيشگيری از وقوع حوادث آتش سوزی در اين عرصه ها را دارد كه در اين زمينه نقش رسانه ها وسائل ارتباط جمعی و حتی برخی از دستگاه های اجرائی بسيار حائز اهميت است.

جلسه شورای عشایر شهرستان چاراویماق

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، جلسه شورای عشایر شهرستان چاراویماق به ریاست مهندس فاتح معاون فرماندار چاراویماق به منظور بررسی مسائل عشایر شهرستان و مدیریت کوچ بهاره عشایر تشکیل گردید، در این جلسه آقای مهندس فاتح با اشاره به در پیش بردن کوچ بهاره عشایر بر لزوم آمادگی دستگاهها برای تسهیل تردد عشایر در طی مسیر و ارائه خدمات مورد نیاز در مدت استقرار عشایر در مناطق ییلاقی تاکید نمود، ایشان با اشاره به مشکلات حوزه عشایری از جمله اختلافات حدود مرتعی عشایر با روستاییان ،مسائل و مشکلات حوزه آموزشی و فرهنگی عشایر،آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد،کودک همسری و نیز کاستیهای حوزه عمرانی م