رفتن به محتوای اصلی
تاریخ بروز رسانی: 1401-12-02

کوچ سنتی عشایر قره داغ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار مدیر کل میراث فرهنگی استان، با بیان اینکه نشست کمیته ملی ثبت میراث ناملموس فرهنگی با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، در تهران برگزار گردید، اظهار کرد: در این نشست 9 اثر ناملموس استان آذربایجان شرقی پس از آنالیز و تائید نهایی در فهرست آثار ناملموس ملی نهاده شد.

بازدید مدیرکل امور عشایر استان از ییلاقات عشایری شهرستان مرند

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، دکتر آل هاشم از شرکت تعاونی عشایری شهید راعی شهرستان مرند بازدید و از نزدیک بر نحوه توزیع کنسانتره در این تعاونی نظارت کرد. مدیرکل امور عشایر استان در ادامه با حضور در جهاد کشاورزی شهرستان مرند با مهندس رحمانی مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان دیدار و در مورد مسائل و مشکلات عشایر این شهرستان به گفت و گو پرداخت.

دکتر سید محمد حسن آل هاشم با حضور در ییلاقات عشایری شهرستان مرند دیدار چهره به چهره با عشایر این منطقه داشت و از نزدیک به مشکلات و مسائل عشایر رسیدگی کرد.

جیریخلار دره سی(کوههای مریخی) قشلاق زگلیگ کوربلاغ شهرستان اهر

جیریخلار دره سی(کوههای مریخی) قشلاق زگلیگ کوربلاغ شهرستان اهر، یکی از قشلاقات عشایری شهرستان اهر می‌باشد که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده است. این قشلاق 25 کیلومتر از مرکز شهر از طرف جاده اهر- مشکین فاصله داشته و جمعیتی بالغ بر150 نفر ساکن این قشلاق می باشند. در کنار طبیعت ناب این قشلاق، دره زیبا و خاصی به نام جیریخلار دره سی (کوههای مریخی) وجود دارد. عمق این دره در حدود 50 متر می‌باشد.

دیدار و نشست صمیمی با عشایر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، دیدار و نشست صمیمی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب تبریز ،استاندار آذربایجان شرقی ، رئیس سازمان امور عشایر ایران و مسئولین ارشد استان با ریش سفیدان، معنمدین و جوانان عشایر در  ییلاقات تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در این دیدار  تصریح کرد : بسیاری از لوازم و مولفه های اقتصاد مقاومتی از قبیل همت ، تلاش و اشتغال  را به عینه می توان در زندگی روز مره عشایر مشاهده کرد.

وی افزود : آن ها سال هاست که اصلاح الگوی مصرف را در زندگی خود اجرا کرده و در مقام عمل گام های اساسی برای رونق تولید برداشته اند.

مهندس قندالی: قشر عشایر یک سرمایه اجتماعی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، جلسه شورای هماهنگی اداره کل امور عشایر استان آذربایجان شرقی با حضور مهندس قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران، دکتر آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان، مهندس فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، و مدیران عامل اتحادیه های تعاونی عشایری استان برگزار شد.رئیس سازمان امور عشایر ایران از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای اجرای پروژه‌های آبرسانی، تامین نهاده‌های دامی و اجرای زنجیره تولید به عشایر کشور خبر داد.مهندس قندالی با بیان اینکه با احتساب سود 500 میلیارد تومان تسهیلات مصوب ، یک هزار میلیارد تومان به حوزه عشایر که آنهم صرفاً به تشکل

رئیس سازمان امور عشایر ایران: اعتبارات لازم جهت آب‌رسانی به عشایر شهرستان اهر تامین می‌شود/ اولویت استفاده از آب چشمه‌ها در ییلاق‌ها با عشایر است

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه محدودیت منابع مالی برای آب‌رسانی به ییلاقات و قشلاقات عشایری نداریم گفت: اعتبارات لازم جهت آب‌رسانی به عشایر شهرستان اهر تامین می‌شود.