رفتن به محتوای اصلی
تاریخ بروز رسانی: 1401-12-02

آغاز بهار تعلیم و تربیت در مناطق عشایری

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، به مناسبت فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت و شروع سالتحصیلی جدید مهندس حضوری رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر به همراه کارشناسان اداره با حضور در مدارس مناطق عشایری ضمن عرض تبریک سال تحصیلی جدید بر دانش آموزان از زحمات کلیه معلمان زحمت کش که تمام سختی های آموزش عشایری را به جان و دل خریده و با عشق و علاقه به فرزندان تلاشگر عشایری علم آموزی می نمایند تقدیر و تشکر نمود همچنین در این دیدار معلمان مناطق عشایری از تلاش های اداره امور عشایر در رفع مشکلات جامعه عش

مرمت و بازسازی راه های عشایری شهرستان کلیبر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، راه قشلاقات فاقد دهیاری در دهستان قشلاق، بخش آبش احمد شهرستان کلیبر از محل اعتبارات ارزش افزوده در حال مرمت و بازسازی می باشد. طول مسیر بیش از 20 کیلومتر می‌باشد و یکی از مسیرهای مهم شهرستان کلیبر می باشد که در پایاب سد ارسباران واقع شده است. مرمت راه فوق باعث اتصال بخش آبش احمد به شهرستان اصلاندوز می‌گردد که تأثیر مهمی در اقتصاد عشایر منطقه خواهد گذاشت.

دیدار و گفتگوی صمیمانه با بخشدارفندقلو بخش تازه تاسیس شهرستان اهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان مهندس حضوری رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر به همراه کارشناس این اداره با حضور در دفتر مهندس نیک نفس بخشدار بخش تازه تاسیس فندقلو شهرستان اهر گفتگوی صمیمانه ای با ایشان داشتند.

بازدید دکتر آل هاشم از مناطق عشایری شهرستان ورزقان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، دکتر آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان به همراه مهندس مرتضایی معاونت عمران وامور زیربنایی امور عشایر استان با حضور در فرمانداری شهرستان ورزقان با فرماندار این شهرستان دیدار ودر مورد مسائل و مشکلات عشایراین منطقه گفتگو کردند. دکتر آل هاشم با حضور در جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان با مدیر جهاد این شهرستان نیز دیدارو گفت و گو داشت.

آل هاشم در ادامه با حضور در مناطق عشایری از پروژه های راه سازی و بازسازی راه ها بازدید کرد.

بازدید دکتر آل هاشم از مناطق عشایری آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، دکتر آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان به همراه مهندس مرتضایی معاونت عمران وامور زیربنایی امور عشایر استان و مهندس حضوری رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر با حضور در فرمانداری شهرستان اهر با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کردند. دکتر آل هاشم در ادامه بازدید از مناطق عشایری با حضور در اداره امور عشایر شهرستان کلیبر با دکتر عنایتی رئیس اداره دیدار داشت.

مدیرکل امور عشایر استان به همراه هیئت همراه با حضور در شهرستان خدآفرین از پمپاژ حیدرکانلو و سایر پروژه های اجرا شده بازدید کردند.

کمک رسانی به عشایر خسارت دیده بر اثر بارش تگرگ و وقوع سیل در برخی میانبندهای عشایری

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایرآذربایجان شرقی،  با توجه به گزارشات دریافت شده از وقوع سیل در برخی میانبند های عشایری در روستاهای دغلیان علیا و یایجلو شهرستان اهر سریعاً کارشناسان امور عشایر شهرستان به محل حادثه اعزام و موضوع مورد بررسی قرار گرفت. در این حادثه 23 خانوار عشایری دچار خسارت شده و سیل 4 چادر عشایری را با خود برده و بنا به اظهارات خودشان 25 رأس دام عشایری و تعدادی از ماکیان را تلف کرده است.

نشست هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی سنگر با استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، در استانه هفته دفاع مقدس تعدادی از فرماندهان وپیشکسوتان جنگ جهاد سازندگی آذربایجان شرقی واعضاء هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی سنگر درنشستی صمیمانه با  دکتر پورمحمدی استاندارآذربایجان شرقی درمورد عملکرد کانون وچالشهای موجود دراجرای طرح های ذخیره سازی اسناد جنگ وتهیه تاریخچه شفاهی و موزه دفاع مقدس تبادل نظرگردید واستانداربرای رفع مشکلات اجرای طرح ها قول همکاری ومساعدت مبذول فرمود.

حضور امام جمعه شهر مهربان در مناطق عشایری

به گزارش روابط عمومی اداره کل مور عشایر استان، مهندس امیری رابط امور عشایر در شهرستان سراب به همراه امام جمع شهر مهربان جهت رسیدگی وبررسی مشکلات عشایر ودریافت کمک های مردمی به موکب اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در منطقه مهربان حضور داشتند.

رو نمایی از کتاب عکس جلوه هایی از زندگی عشایر ارسباران اثر عکاس اهری

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، با حضور جمعی از هنرمندان استانی و مهندس حضوری رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر از کتاب عکس جلوه هایی از زندگی عشایر  ارسباران اثر استاد بهمرام عکاس اهری رو نمایی شد. در این مراسم مهندس حضوری ضمن تقدیر و تشکر از استاد بهمرام بابت خلق این اثر ماندگار، عشایر ارسباران را مصداق واقعی تولید دانسته و زحمت کشانی دانستند که بی منت در تمامی جوانب زندگی مشغول تولید و کار و تلاش هستند و ثبت آثار در زمینه زندگی این قشر اثر ماندگار و فاخر خواهد بود.