رفتن به محتوای اصلی
تاریخ بروز رسانی: 1401-12-02

توزیع 20 طاقه پوشش پلاستیکی عریض در بین دامداران عشایری مناطق زلزله زده شهرستان میانه

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، بدنبال حادثه تاسف بار زلزله 17 آبان در شهرستان میانه که منجر به تخریب واحدهای مسکونی و اماکن دامی در تعدادی از روستاها و نیز مناطق عشایری شهرستان شد و به منظور احداث اماکن دامی موقت مقدار 20 طاقه پوشش پلاستیکی اهدایی اتحادیه تعاونیهای عشایری استان آذربایجان شرقی در بین عشایر مناطق زلزله زده توزیع شد.

تأمین آب شرب قشلاق قانلو لاچین شهرستان کلیبر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، عشایر زحمتکش قشلاق قانلو لاچین سالیان متمادی از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار نبودند که اداره امور عشایر هر ساله آب شرب سالم این قشلاق را با تانکر آبرسانی بصورت سیار تأمین می‌نمود و با توجه به اینکه قشلاق قانلو لاچین فاقد کد آبادی می‌باشد از اینرو تأمین آب شرب آن همواره مشکلاتی داشت که در این زمینه اداره امور عشایر کلیبر پس از رایزنی و هماهنگی با مسئولین شهرستان و اداره آبفای کلیبر و همکاری عشایر غیور این قشلاق اقدامات و موافقت‌های لازم را جهت تأمین آب شرب أخذ نمود و سپس با موافقت و مساعدت‌های اداره کل امور عشایر استان، لوله پلی اتیل

برگزاری جلسه شورای اقامه نماز

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، جلسه شورای اقامه نماز اداره کل امور عشایر با حضور معاونت اداری مالی و اعضای شورای اقامه نماز اداره کل برگزار گردید.در این جلسه مصوبات جلسه قبلی قرائت و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوبات جدیدی اتخاذ گردید.

برگزاری جلسه مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، جلسه ویدئو کنفرانس مدیران امور عشایر استان ها با ریاست سازمان امور عشایر ایران و مدیران ستادی در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار گردید.در این جلسه دکتر آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان طی گفت و گویی گزارشی از مالیات بر ارزش افزوده ارائه داد.

با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، جمعی از مدیران سازمان و ادارات تابعه و زنبورداران شهرستان تبریز ، ساختمان شرکت تعاونی زنبورداران تبریز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی به نقل از خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در آیین افتتاح این  مراسم طی سخنرانی اظهار کرد: صنعت زنبورداری در راستای متمرکز نمودن واحدهای کوچک گام های اساسی برداشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه اضافه کرد: تشکل زنبورداران در راستای اصل ۴۴  به اهداف سازمان جامه عمل پوشانده است که در کمتر تشکلی چنین جدیت و تخصصی یافت می شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم انسجامی که در این تشکل به وجود آمده در سایر تشکل های  کشاورزی نیز گسترش یابد.

گرامیداشت روز ملی حمل و نقل در ترمینال تبریز

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی تبریز من، روز ملی حمل و نقل در محل ترمینال مرکزی تبریز گرامی داشته شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مدیرکل امور عشایر استان، شهردار و معاون حمل و نقل وی، مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز و جمعی از مدیران و کارشناسان شهرداری و رانندگان ترمینال حضور داشتند.

تاکید فرماندار خداآفرین برپلاک کوبی وتعیین هویت دامهای شهرستان / اختصاص اعتبار ویژه عشایر خداآفرین با پیگیری فرماندار تحقق یافت

فرماندار خداآفرین با بیان اینکه هرگونه حمل ونقل دامها وصدور گواهی سلامت دامها منوط به پلاک کوبی وتعیین هویت دامهاست :گفت : از سه ماه گذشته مرکز پلاک کوبی توسط بخش خصوصی دراین شهرستان ایجاد شده که تاکنون در ۵قشلاق تعداد ۱۵۰۰راس دام پلاک کوبی وهویت گذاری شده است .

توزیع پوشش پلاستیکی عریض در بین دامداران عشایری مناطق زلزله زده شهرستان میانه

روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان

بدنبال حادثه تاسف بار زلزله 17 آبان در شهرستان میانه که منجر به تخریب واحدهای مسکونی و اماکن دامی در تعدادی از روستاها و نیز مناطق عشایری شهرستان شد، به منظور احداث اماکن دامی موقت مقدار 20 طاقه پوشش پلاستیکی اهدایی اتحادیه تعاونیهای عشایری استان در بین عشایر مناطق زلزله زده توزیع شد. گفتنی است در حادثه زلزله آبانماه شهرستان میانه تعداد 136 واحد از اماکن دامی عشایر شهرستان از 20 تا 100 درصد تخریب شده است.

پذیرش مقاله یکی از فرهنگیان عشایری شهرستان خداآفرین در ایتالیا

روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان

 رحمان صالحی دبیر و مدیر یکی از دبیرستان های عشایر شهرستان خداآفربن ساکن قشلاق محمدصالح لو بوده که تا به حال ۳ مقاله در کنفرانس بین المللی ایران، ونیز ایتالیا، بلغارستان و چاپ در کتاب مقالات تخصصی زبان و ادبیات و هنرو انسان شناسی پذیرش گردیده است . نامبرده ضمن تدریس زبان دبیرستانهای عشابری و مدیریت دبیرستان مدرس زبان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجوی ترم آخر دکترای تخصصی آموزش و زبان انگلیسی می باشد .