رفتن به محتوای اصلی
تاریخ بروز رسانی: 1401-12-02

دیدار مدیرکل امور عشایر استان با فرماندار شهرستان ورزقان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی،دکتر آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان به همراه مهندس حضوری رئیس اداره امورعشایر شهرستان اهر با مهندس خانی فرماندار شهرستان ورزقان دیدار و گفتگو کرد.
آل هاشم در این دیدار ضمن عرض تبریک سمت جدید فرماندار ورزقان، در مورد سیمای عشایر این شهرستان توضیحی ارائه نمود واز خدمات اداره کل نظیراستفاده از پنل های خورشیدی،طرح دوقلوسازی،یکسان سازی فهلی،

اقدامات ادارات شهرستانی درمورد حفاظت از منابع طبیعی

روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی:

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان ادارات امور عشایر اهر، کلیبر و خدآفرین با برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی در راستای حفاظت و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست با همکاری کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست و ادارات مرتبط ، با حضور در قشلاقات و ییلاقات عشایری، شرکت های تعاونی عشایری و مدارس با تهیه و توزیع 400 برگ بروشور اطلاع رسانی پیشگیری از آتش سوزی و اطفاء حریق در بین عشایراقدام نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین نستوهی: رسیدگی به امورات عشایر از معروفات است.

حجت الاسلام و المسلمین نستوهی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در دیدار دبیر و عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل امور عشایری در دفتر ستاد استان: رسیدگی به امورات عشایر از معروفات است.

تامین آب دائمی در راستای جهش تولید در مناطق عشایری

روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی:

آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان گفت: تامین آب مصرفی دام، نقش مهمی در کیفیت و کمیت پشم، شیر و گوشت در دام های اهلی دارد. فقر آبی مصرفی دام، در کاهش وزن دام، تلفات و حتی کیفیت شیر ، پشم و تولید بره اثرگذار است و این اثرگذاری را می توان با رقم ریالی برآورد نمود.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان اداره کل ضمن برآورد نسبی در سال جاری با تامین اعتبارات دولتی به 27 قشلاق در شهرستانهای کلیبر ، اهر ، میانه و خدافرین و 12 یورد در ییلاقات استان، جهت تامین آب دائمی اقدام نموده است که عشایر منطقه بهره مند خواهند شد .

دیدار مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی با فرماندار شهرستان سراب

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، دکتر آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان با مهندس یحیوی فرماندار شهرستان سراب دیدار و گفتگو کرد.

 آل هاشم در این دیدار با اشاره به سیمای عشایر شهرستان سراب و خدمات انجام یافته از قبیل آبرسانی ، نزدیک رسانی چشمه ، بازسازی و مرمت و احداث آبشخور در این منظقه گقت : طبق آئین نامه ساماندهی عشایر ، دستگاه های اجرایی مکلف به خدمت رسانی در حوزه های راه و بهداشت ، اکیپ های پزشکی و دامپزشکی به عشایر می باشند.

برگزاری جلسه کارگروه توسعه مدیریت

اولین جلسه کار گروه توسعه مدیریت اداره کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی در مورخه بیست و پنجم تیرماه با حضور دکتر فتح زاده و خانم مهندس قاسمی و دکتر ال هاشم مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی و دبیران کمیته های پنج گانه برگزار شد.

پیشرفت 70 درصدی پروژه های آبرسانی به قشلاقات زیست بوم قره قیه شهرستان کلیبر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، دکتر آل هاشم مدیرکل امور عشایراستان از پروژه آبرسانی به قشلاقات عشایرنشین زیست بوم قره قیه واقع در بخش آبش احمد شهرستان کلیبر بازدید و در جریان روند اجرا و نحوه پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی قرار گرفت.

اعتبار این پروژه در سال 98 مبلغ 55000 میلیون ریال از محل بند ه تبصره 4 می باشد که از مشخصات مهم این پروژه می توان به لوله گذاری با لوله پلی اتیلن به طول 43 کیلومتر، اجرای 4 باب مخزن تعادلی و ذخیره و اجرای منهول های شیر هوا و تخلیه اشاره کرد.