رفتن به محتوای اصلی
تاریخ بروز رسانی: 1401-12-02

روز قدس روز جهان اسلام است

روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، همزمان با سراسر کشور در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان، خادمین عشایر استان در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پرشوری داشتند.

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، مدیرکل امور عشایر، مدیران کل ادارات تابعه و جمعی از خادمین عشایر استان در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پرشور داشتند.

جلسه هماهنگی جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، جلسه هماهنگی جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر استان با حضور دکترآل هاشم مدیرکل امور عشایر با مهندس ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان و سایر مسئولین استانی برگزار گردید.

آل هاشم با تاکید بر اسب سواری، اسب داری، اسب درمانی و توصیه دین مبنی بر سوارکاری این جشنواره را بزرگترین رخداد فرهنگی ورزشی استان دانست و افزود طبق آخرین آمار 40 تا 50 هزار نفر به صورت خودجوش در این مراسم حضور می بابند.

مدیرکل امور عشایر استان با اشاره به اینکه این جشنواره باعث نشاط منطقه گردیده پیشنهاد تعیین اعتبارات برای این جشنواره خواستار شد.

دیدار مدیرکل امور عشایر استان با فرماندار و امام جمعه شهرستان کلیبر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، دکتر آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان به همراه مهندس پورحسین رئیس اداره امور عشایر شهرستان کلیبر با مهندس بهادری فرماندار و حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای رشادی امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

عملیات اصلاح و بهسازی راه عشایری همپا به طول 7 کیلومتر اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان راه دسترسی قشلاق همپا به منظور سهولت دسترسی و نیز تردد ایمن اهالی به طول 7 کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ 3 هزار و 400 میلیون ریال و خودیاری اهالی به میزان 600 میلیون ریال بازسازی و با حضور معاونت عمرانی فرمانداری، رئیس اداره امور عشایر میانه و جمعی از عشایر منطقه مورد بهره‌برداری قرار گرفت. عملیات اجرای این طرح شامل حذف پیچ ها و اصلاح شیب در مسیری به طول 1000 متر و نیز تعریض و شن ریزی به طول 7 کیلومتر انجام و مورد بهره برداری 50 خانوار عشایری منطقه قرار گرفت.

طرح احداث آبشخور جین قشلاقی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان طرح احداث آبشخور دامی جین قشلاقی در فروردین 1401 به بهره برداری رسید. این طرح با اعتبار 700 میلیون ریالی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی برای بهره مندی حدود 1500 راس دام عشایری جین قشلاقی واقع در دهستان گون دوغدی بخش مرکزی میانه اجرا و پس از تکمیل در اختیار عشایر بهره مند قرار گرفت.

رعایت موارد مهم و ضروری برای کوچ ایمن و بدون خطر

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی، با اشاره به موارد مهم و ضروری برای داشتن کوچ ایمن، آسان و بدون خطر گفت: باعنایت به بازسازی، مرمت و احیا ایلراه ها، توسط ادارا کل امور عشایر استان، در فصل کوچ، عشایر زحمتکش از مسیر ایلراه ها کوچ می‌ کنند که در سطح استان ۲۰ ایلراه عشایری وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، آل هاشم اظهار کرد: با توجه به‌ نزدیکی فصل کوچ و با عنایت به اهمیت موضوع و برای داشتن کوچ ایمن، آسان و بدون خطر، رعایت نکات ایمنی ضروری است.

دکتر واقف عنایتی به عنوان نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سازمان منطقه آزاد خداآفرین معرفی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، با صدور حکمی از طرف مهندس شهرام شفیعی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر واقف عنایتی رئیس اداره برنامه ریزی و فناوری اطلاعات اداره کل امور عشایر به عنوان نماینده این سازمان جهت شرکت در جلسات کارگروه رفع موانع معارضین سازمان منطقه آزاد شهرستان خداآفرین معرفی گردید.

ازدر گاه ایزد منان مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی ایران اسلامی مسالت می نمائیم.

دیدار مدیرکل و جمعی از خادمین عشایر استان با مهندس خانی مدیر عامل آب و فاضلاب استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، آل هاشم مدیرکل امور عشایر و جمعی از خادمین عشایر استان با مهندس خانی مدیرعامل آب و فاضلاب استان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار در خصوص ارائه خدمات هرچه بهتر به جامعه تولیدکننده عشایر و بهره مندی از  خدمات سازمان آب و فاظلاب در مناطق عشایری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.