رفتن به محتوای اصلی
تاریخ بروز رسانی: 1401-12-02

مرمت، بازسازی و بازگشایی راه های ییلاقی شهرستان کلیبر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، هر سال با فرا رسیدن کوچ بهاره عشایر، اداره امور عشایر کلیبر به منظور تسهیل در کوچ و رفت آمد عشایر با هماهنگی اداره کل امور عشایر استان نسبت به مرمت و بازگشایی راه‌های ییلاقی اقدام می‌نماید که امسال نیز با فرا رسیدن فصل ییلاقی، جهت فراهم نمودن کوچ راحت و ایمن، مرمت و بازسازی ایلراه‌ها و راههای عشایری را شروع نموده است.

خداآفرین با ۱۸هزارنفرجمعیت عشایری جایگاه ویژه ای درسطح کشوردارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان،جلسه شورای عشایری شهرستان خداآفرین برگزار شد.

فرماندار خداآفریندر این جلسه گفت :  از ۳۴هزارنفر جمعیت این شهرستان  تعداد ۱۸هزارنفر آن عشایر هستند که این ترکیب جمعیتی متمایز درهیچ یک از شهرستانهای سطح کشور وجودندارد بنابراین  لازم است دراین حوزه برنامه ریزی منسجم انجام گیرد .

عشایر و کوچ

عشایر و کوچ

واژه عشایر از ریشه عشیره گرفته شده است. عشيره از ريشه «عشر» به معني دهه است. در اصطلاح عرب، به گروه اجتماعي هم‌خويشاوند (پدر تبار) که معيشت آنها بيشتر بر دامداری و مبتني بر کوچ (جابجايي) است، اطلاق مي‌شود. همچنين عشيره به معني برادران، تبار و نزديکان از جانب پدران و آبا نيز است. عشيره و عشاير، اسم فارسي برگرفته از عربي به معني خويشان، نزديکان و تبار اهل خانه و ايل و طايفه و قبيله است.

برق رسانی به خرده قشلاق ورگهان شهرستان اهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، با پیگیری های انجام شده و به همت مدیریت توزیع برق شهرستان اهر، اهالی خرده قشلاق ورگهان از نعمت برق بهره مند شدند. این پروژه به طول 3.5 کیلومتر شبکه خط فشار متوسط و ضعیف و صرف 450 میلیون تومان هزینه انجام گردیده است. قابل ذکر است پروژه برق رسانی خرده قشلاق با حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی، فرماندار، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس و سایر مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.

برگزاری مجمع عمومی شرکت تعاونی عشایری شهید بهشتی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، مجمع عمومی شرکت تعاونی عشایری شهید بهشتی اهر برابر آگهی منتشر شده مورخ 11/1/98 (مجمع عمومی نوبت اول) در تاریخ 14/2/98 در محل سالن اجتماعات اداره امور عشایر اهر با حضور دکتر ولیزاده مسئول و کارشناس تعاونیهای عشایری استان و مهندس حضوری رئیس اداره امور عشایر اهر با مشارکت حداکثری نمایندگان گروههای تعاونی عشایری شهرستان اهر برابر با دستور جلسه راس ساعت 10 صبح مورخه مذکور با کمال شفافیت برگزار گردید.

بازدید جمعی از مسئولین شهرستان اهر از مناطق عشایری

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، با حضور نماینده شهرستان اهر و هریس در مجلس شوارای اسلامی، فرماندار و بخشدار به همراه تعدادی از مسئولین ادارات به اتفاق رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر از مناطق مختلف عشایری شهرستان بازدید گردید در این بازدید میدانی ضمن بررسی مشکلات جامعه عشایری در قشلاقات مختلف از پروژه های عمرانی مناطق عشایری در حال اجرا بازدید بعمل آمد و برای حل مشکلات موجود در قشلاقات مربوطه تصمیمات لازم اتخاذ و دستگاه های مربوطه موظف به پیگیری آنها شدند.

زیرساخت‌های جدید در محل برگزاری جشنواره فرهنگی عشایر قره‌قیه ایجاد می‌شود

زیرساخت‌های جدید در محل برگزاری جشنواره فرهنگی عشایر قره‌قیه ایجاد می‌شود.مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی از موافقت استاندار با خرید زمین و احداث پیست اسب‌سواری در محل برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه (هارنا) شهرستان کلیبر خبر داد. سید محمدحسن آل‌هاشم مدیر کل امور عشایر استان در رابطه با برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر اظهار داشت: خوشبختانه امسال نیز توانستیم با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی بیست و ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایری را در قشلاق هارنا بخش آبش‌احمد شهرستان کلیبر برگزار کنیم.