رفتن به محتوای اصلی
تاریخ بروز رسانی: 1401-12-02

گرامیداشت هفته بسیج در جمع خادمین عشایر استان

روابط عمومی اداره کل امور عشایر اذربیاجان شرقی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان مراسمی با حضور آل هاشم مدیر کل و سرهنگ باغبان فرمانده یگان شهید سلیمانی سپاه ناحیه تبریز در جمع خادمین عشایر استان برگزار گردید.

در این مراسم آل هاشم مدیر کل امور عشایر استان بیان کرد: همچنانکه امام راحل فرموده اند بسیج شجره طیبه درخت تنومند انقلاب اسلامی است و بسیجی کسی است که عملا علاقه و وفاداری خود را به انقلاب و نظام اسلامی به عینیت نشان داده است.

مراسم جشن تکليف و مسابقات اذان گویی در مدارس عشایری

شهریار محمدی مسئول روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان ازبرگزاری مراسم جشن تکلیف ویژه عشایر خبر داد و گفت: مراسم جشن تکلیف و عبادت و مسابقه اذان در مدرسه شهید اسدالهی با حضور بیش از ۵۰ نفر از دانش آموزان عشایری،فرمانده بسیج عشایری شهرستان کلیبر،حجت الاسلام لطفی و حجت الاسلام آقایی، معلمین، اولیاء و اعضاء شورای مدارس، در قشلاق دارچین شهرستان کلیبر برگزار شد.

حمایت از عشایر استان برای پرورش کرم ابریشم با دادن یارانه./ لزوم کاهش بار مراتع و پرورش گله‌ها به صورت متراکم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ما آماده ترویج و حمایت از صنعت نوغانداری و پرورش کرم ابریشم توسط عشایر استان هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، صمد زمانزاد قویدل در نشستی با مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی که با حضور کارشناسان معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شده بود افزود: برای گسترش پرورش کرم ابریشم، وزارت جهاد کشاورزی با دادن یارانه از تولیدکنندگان این امر حمایت می‌کند.

تولید ۲۰ درصد مواد پروتئینی استان توسط عشایر. عشایر در صیانت از مرز و بوم کشور نقش موثری داشته اند

  مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: عشایر آذربایجان شرقی حدود ۲ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند اما ۲۰ درصد تولیدات مواد پروتئینی استان و ۳۵ درصد تولید صنایع دستی استان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، سید محمدحسن آل هاشم در نشست کارشناسان و تشکلهای عشایر با معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و کارشناسان این معاونت با اشاره به اینکه حدود ۱۳ هزار خانوار عشایری در آذربایجان شرقی وجود دارد افزود: از ۲/۴ میلیون هکتار از مراتع استان حدود یک میلیون هکتار یعنی ۴۶ درصد در اختیار عشایر است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در جمع خادمین عشایر استان: توجه به پدافند غیرعامل ضرورت انکار ناپذیر است.

 

محمد بیگ مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری در دوره آموزشی پدافندغیرعامل مدیران و کارشناسان امورعشایر استان گفت: نوع حملات دشمنان از تهاجمات سنگین و نظامی به سمت حملات نرم و سایبری سوق داده شده است که برای مقابله با این تهدیدات و کسب اقتدار پایدار ملی، توجه به پدافند غیرعامل ضرورت انکار ناپذیر است.

روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی؛