رفتن به محتوای اصلی
تاریخ بروز رسانی: 1401-12-02

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران: رویکرد سازمان امور عشایر تنوع بخشی به تولید و اشتغال عشایر است

به گزارش پایگاه روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، مهدی میزبان در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی امور عشایر کشور اظهار داشت: در حال حاضر رویکرد ما تنوع بخشی به تولید و اشتغال و درآمد عشایر برای ارتقاء معیشت در مناطق عشایری است.

وی دلیل این رویکرد را تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر روی مراتع عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم از تمام منابع موجود در مناطق عشایری استفاده بهینه انجام دهیم.

پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی امور عشایر کشور بیان نمود:

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی امور عشایر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت:

با توجه به آزادسازی نرخ ارز و خشکسالی های اخیر فشایر مضاغفی برای عشایر ایجاد شده است.

طرح صنایع دستی و گردشگری عشایر موضوع بسیار مهمی است که توجه بیشتر مسئولین را می طلبد.

از طرح های مهم دیگر در بحث عشایر کشت و توسعه گیاهان داروئی و استفاده از ظرفیت عشایری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز و استاندار آذربایجان شرقی از مدیرکل امور عشایر استان عیادت کردند

در پی بستری شدن آل هاشم مدیر کل امر عشایر استان در بیمارستان شهید محلاتی تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز و عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی ، فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان،از نزدیک در جریان روند درمان ایشان قرار گرفته و برای او آرزوی سلامت و بهبودی نمودند.

تسهیل عقد قرارداد بهره برداران پایب قلی بیگلو با بانک کشاورزی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان جلسه ای با ریش سفیدان و بهره برداران پمپاژ قلی بیگلو؛ در راستای تسهیل عقد قرارداد بهره برداران پایب قلی بیگلو با بانک کشاورزی پیرو هماهنگی صورت گرفته با اداره امور عشایر خداآفرین و شرکت توزیع آب اراضی، برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور همکاران ستادی و شهرستانی و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین صورت گرفت به اهمیت اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل امور عشایر در منطقه قلی بیگلو از جمله زیر کشت بردن ۵۸۶ هکتار از مراتع با احداث پمپاژ قلی بیگلو اشاره شد.

امضای تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل کتابخانه های عمومی و امور عشایر آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان در نشست مشترکی که میان اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی و سید محمدحسن آل هاشم، مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی به همراه کارشناسان طرفین برگزار شد، کلیات تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که بر پایه آن طرفین برای همکاری‎های متقابل در راستای توسعه و توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی در بین عشایر استان متعهد شدند.